De laatste dag LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Bjorge en familie Weijs - WaarBenJij.nu De laatste dag LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Bjorge en familie Weijs - WaarBenJij.nu

De laatste dag LA

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Bjorge en familie

24 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

De laatste dag is aangebroken en na het ontbijt nemen we de bus naar ons laatste reisdoel, de Tarpits en het museum. Het ligt aan dezelfde straat als hotel, maar dit is een erg lange straat, dus ook te ver om te lopen. Het is een bijzondere plek in Los Angeles, want je zou verwachten dat heel LA bebouwd is met huizen en asfalt en voor het grootste gedeelte is dit ook het geval, alleen hier niet. In dit stukje borrelt het gas nog omhoog in grote poelen water en het ruikt net alsof ze de weg net geasfalteerd hebben. Dit ruik je dan feitelijk ook: teer ofwel de tar pit. Hier in de afgelopen jaren heel wat ontdekkingen gedaan wat betreft fossielen, dus dieren die in dit gebied in teer terecht kwamen en er niet meer uitkwamen door het plakkerige teer. Op het terrein doen ze dan ook nog voortdurend onderzoek naar deze fossielen in teer. In het verre verleden stonden er zelfs nog boortorens naar olie op dit gebied, maar dit bracht niet genoeg op. Nu zijn er dus nog de teerputten en het museum. Een vreemde gewaarwording in dit toch luxueuze gebied.
Na het bezoek gaan we weer terug naar het hotel en wachten we op de taxi. Dit haalt nog op enkele andere plekken reizigers op en dan gaan we naar LAX, het vliegveld van LA. De reis zit er op en het wachten kan beginnen. Het is een enorm druk vliegveld en het is een komen en gaan van vliegtuigen. Na de diverse controles en het inchecken stijgt het vliegtuig op om circa 18.30 uur. De vlucht zal meer dan 10 uur duren en de verwachting is, dat wij weer maandagmiddag om 13.30 uur in Dusseldorf terug zijn. De vakantie is weer voorbij.