Reis naar new york - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bjorge en familie Weijs - WaarBenJij.nu Reis naar new york - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bjorge en familie Weijs - WaarBenJij.nu

Reis naar new york

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Bjorge en familie

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

We zijn zaterdag vertrokken en mooi op tijd is het vliegtuig vertrokken. Veel films gekeken, waaronder de hobbit 2 met een lengte van 2,5 uur, dus dat schiet al lekker op. Om 15.30 uur lokale tijd gearriveerd op vliegveld JFK, de piloot meldde dat het weer droog was, gelukkig, maar veel konden we vanuit het vliegtuig niet zien. Naar de douane en daar begon het wachten, want iedereen wordt nog steeds bekeken en er zijn natuurlijk altijd probleemgevallen. Na meer dan een half uur, waren we zo'n beetje de laatsten van onze vlucht. Ze hadden de koffers al van de band gehaald, dus dat zegt genoeg. Toen op zoek naar de taxi. Dat duurde natuurlijk ook weer enige tijd en vervolgens moest die taxi meerdere passagiers op het vliegveld ophalen op verschillende locaties. Pas tegen 18.30uur (lokale tijd dus) konden we richting new york. Ik had om 20.00 uur een reservering gemaakt voor het dak van het rockefeller center. Ik begon mij dus al zorgen te maken of dit nog wel zou lukken, want tijdens de rit zag ik maar nergens de wolkenkrabbers. De taxi ging vervolgens ook nog naar andere hotels om de gasten af te zetten, en wij waren bijna de laatsten. Uiteindelijk om 20.00 uur kwamen we aan in het hotel. Ingecheckt , koffers naar boven en weer verder naar de Top of the Rock zoals dat heet en gelukkig was dit gebouw slechts enkele straten verder. Het was intussen al donker en na de nodige beveiligingsmaatregelen (weer door de scanner) waren we op verdieping 67. Prachtig uitzicht en dappere Bjorge was ook meegegaan, want als je in de kermisattractie Rock-it durft, dan durf je toch alles, nietwaar.
Om 21.30 gingen we na een koffie voor jacq en Mia en een sandwich voor bjorge en mij naar het hotel. Voor ons gevoel gingen we dus om 4.00 uur in de nacht slapen.
Om 3.30 uur zondagmorgen dus werd ik wakker en was ik wakker. Ik heb dus maar het eerste reisverslag gemaakt. Nu nog even aan het nieuwe ritme wennen en vandaag staan het 9/11 museum en een rondvaart, times square en apple winkel gepland

  • 03 Augustus 2014 - 11:09

    Anny Weijs:

    Hallo vroege vogel(s),

    Even wennen aan de nieuwe tijd, voor mijn gevoel zouden jullie nog moeten slapen.
    Leuk, dit eerste verslag. Fijn dat alles goed verlopen is.
    Geniet van de eerste echte dag op Amerikaanse bodem en maak mooie foto's van het monument 9/11.
    Heel veel liefs,
    Anny

  • 03 Augustus 2014 - 14:06

    Amber Oomen:

    Ha die Weijsjes,

    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Succes met de jetlags en veel plezier met de komende bezichtigingen. Ben benieuwd hoe het 9/11 museum is.

    Xxx Amber

  • 03 Augustus 2014 - 14:33

    Lana:

    Jullie hebben de Hobbit 2 zonder mij gekeken!? :'(
    Heel veel plezier nog, en foto's maken van het museum van 9/11

    xxx

  • 03 Augustus 2014 - 21:21

    Sjoerd:

    Een mooie start van jullie route66, het programma heeft al meteen een paar mooie hoogtepunten (woordgrapje ivm de top van Rockefeller

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2014

De laatste dag LA

23 Augustus 2014

Dagje l.a

22 Augustus 2014

In los angeles

21 Augustus 2014

Richting banning

20 Augustus 2014

In las Vegas
Bjorge en familie

Wij zijn op vakantie in de V.S.

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 5895

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: