Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Bjorge en familie Weijs - WaarBenJij.nu Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Bjorge en familie Weijs - WaarBenJij.nu

Chicago

Door: Bjorge

Blijf op de hoogte en volg Bjorge en familie

09 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Chicago

We waren van morgen om half 9 vertrokken naar Chicago met de auto na 1 uur rijden ( 100km) kwamen we aan in Chicago van de 2500 parkeer plaatsen hadden wij parkeerplaats 3k mooi in de buurt van het centrum eerst liepen we naar het Michigan meer waarvan de oppervlakte ongeveer 57 duizend vierkante kilometer is dat is 2x zo groot als Nederland we zijn een stukje langs het meer gewandeld we zagen allemaal kleine schepen en een groot schip die als zeilschool wordt gebruikt voor kinderen daarna gingen we naar het centrum en kwamen we eerst langs een pleintje met hoge torens daarna gingen we na de tribune tower van de krant daar hebben ze in de muur stenen geplaatst van over de hele wereld zoals een stukje van de Chinese muur een stuk ijzer van de world trade center een stukje van de berlijnse muur een stukje van de oudste toren van Amsterdam uit 1453 en een stukje van het witte huis van Washington.
En toen gingen we koffie drinken bij de Starbucks jacq mia en wim hadden koffie en ik had een smoothie daarna gingen we een groot warenhuis in om gewoon ff te kijken een winkel van 9 verdiepingen hoog met alleen maar dure spullen daarna zijn we ff op jacht gegaan naar souvenirs voor lana en een pin voor mij gekocht onderweg kwamen we het beginbord van de route 66 tegen en daarna zijn we naar het millennium park gegaan daar konden kinderen met water spelen het water kletterde langs de muur naar beneden daar was ook een grote spiegel bol (zie foto) daarna hebben we bij de subway gegeten toen gingen we met de bovengrondse metro naar de Willis tower de hoogste toren van Chicago van 527 meter hoog we wilden er in gaan maar na de eerste lift moest je 2 uur wachten om in de volgende lift te gaan dus gingen we er maar niet in.
Dus gingen we maar op zoek naar de skechers shop voor nieuwe schoenen en we kwamen onderweg heel veel bedelaars en trommelaars tegen en veel minder politie dan in new York en toen moesten we nog op zoek naar de parkeer plaats was 27 dollar voor 6 en een half uur toen we terug gingen kwamen we nog in een korte file van 10 minuten en toen waren we weer terug op de camping.

• 11 Augustus 2014 - 15:42

Anny:

Hoi Bjorge,
    Gelukkig, jullie zijn weer te volgen. En wat lees ik, geen t-shirt, maar schoenen deze keer, wat een geluksvogel ben je.
    Het klinkt wel als een interessante stad.